Surfviikko 2016

Suomen Purjelautaliitto ry toivottaa kaikki tervetulleeksi vuotuiselle surfviikolle 18.7-24.7.2016. Tapahtumapaikkana Surfkeskus Yyteri osoitteessa Sipintie 1, 28840 PORI .

Surfviikkoa edeltävästi järjestetään Yyterinlahdella formula-luokan ranking osakilpailu ja varsinainen surfviikko alkaa maanantaina 18.7.2016.

Surfviikolla ohjelmassa purjelautailuun, SUP-lautailuun ja leijalautailuun tutustumista, aamusporttia, leikkimielisiä kilpailuja, lapsille aarrejahti ainakin kertaalleen sekä mukavaa yhdessäoloa.

Surffikeskus on auki päivittäin klo 10-18, Surfviikkoon osallistuville keskus auki klo 22-23 asti, vessat auki vuorokauden ympäri.  Iltaisin sauna on lämpimänä klo 19-22, tarvittaessa kelin mukaan aiemminkin.

Purjelautakurssit Maanantaista lauantaihin.  Ilmoittautuminen ja maksu surffikeskuksen kautta.  Vielä on tilaa.

11.00-14.00 Alkeiskurssi

15.00-18.00 Jatkokurssi

Lisätietoja keskuksen toiminnasta http://www.purjelautaliitto.fi/yyteri/

Alla surfviikon tapahtumia, ohjeita sekä eri aktiviteettien kuvas

Alustava Ohjelma, tuulivaraus lähes kaikissa tilanteissa

Maanantai 18.7.

Maanantai 25.7.

Vuoden varmin kelipäivä

Surfviikon käytännönohjeet:

- Surfkeskukselta löytyy surfviikon hinnasto.  Huolehtikaa maksusta.  Rannekkeita tulee pitää koko vierailun ajan

- Keskukselle vain autot ja asunto-vaunut joissa yövytään sekä välinekärryt, mikäli niitä käytetään viikon aikana

- Autoa tai vaunua keskukselle sijoittaessa huomioikaa myös muut, eli ensimmäisenä tulevat ajavat auton pisimmälle.

- Henkilöautot parkkiin hotellin parkkipaikalle tai muualle sallittuun paikkaan

- Välinekärryille, ajoneuvoille ja teltoille on osoitettu selkeät paikat

- Rantaravintola Helmen huoltoajo kulkee surfkeskuksen kautta, huoltoreittiä ei missään nimessä saa tukkia

- Tarvittaessa pyydämme keskuksen tai SPLL:n puolesta autojen tai kärryjen siirtämistä, mikä tulee tehdä välittömästi

- Grillaus sallittu vain keskuksen patiolla

- Keskuksen patiolla saa ja tulee oleskella aina tilanteen salliessa

- Huomioikaa surffarit sekä muut rannankäyttäjät välineiden sijoittelussa

Ohjelmakuvaus

Aamusportti by Andy

Avaa aamu sporttisesti aamulenkillä, Aamu-SUP:lla tai ihan vaan kevyellä kuntopiirillä.  Kaikki rohkeasti mukaan, vauhti valitaan osallistujien mukaan, tavoitteena mukava aloitus päivälle.  Alustava ilmoittautuminen listaan.  Mikäli et ole ilmoittautunut, eikä keskuksella näy sporttisia ihmisiä, olet todennäköisesti myöhässä.

Rikaa omat kamat kuntoon

Oletko juuri ostanut ensimmäiset omat välineet ja rikin kasaaminen on vielä hakusessa?  Tuntuuko ettet saa purjetta trimmattua oikein?  Onko muita ongelmia välineiden kanssa?  Kokeneemmat harrastajat neuvovat, auttavat ja antavat sopivat vinkit jotta saat keskittyä olennaiseen eli huolettomaan surffaamiseen.  Ilmoittautuminen aamupäivän aikana.

Slalom/Raceboard/Formula/Wave –trimmiklinikka

Surffiviikon aikana järjestetään kaksi kertaa trimmiklinikka kokeneemmille ja kokemattomammille, jos muuten rikaaminen on hallussa, mutta kaipaisit vinkkejä omien kamojen trimmaamiseen.  Tavoitteena laittaa omat välineet hyviin perustrimmeihin ja antaa vinkkejä miten voi jatkaa trimmaamista omien tuntemusten ja tavoitteiden mukaan.  Ilmoittautuminen ilmoitustaululla olevalle listalle viimeistään ennen aamulenkkiä.

Lasten ja nuorten leijalautailupäivä

Kaikki lapset ja alle 18-vuotiaat nuoret rohkeesti mukaan pitämään hauskaa ja oppimaan vesilautailulajien salat.  Ensisijaisesti tutustutaan leijalautailuun, suppailua ja muita lajeja unohtamatta.  Varaa aamu- ja iltapäivän tunnit, vanhemmat ovat tervetulleita kannustamaan ja tukemaan osallistujia (ei toki ole pakollista).  Alustava ilmoittautuminen ilmoitustaululle, ei pakollista.

Juuso Tilaéus, Tuisku Pankinaho

Kite Fun Race

Kisataan leijakamoilla sen mukaan, mitä olosuhteet meille sallivat!

Fun Race kaikille

Leikkimielinen mutta asenteella toteutettava kilpailu.  Välineet salaisuus starttihetkeen saakka jottei kukaan pääse treenaamaan.. :)   Maukkaat palkinnot!

Jaakko Ajosenpää

Golfia surffareille

Yyteri Golf tarjoaa haastavaa golfia puiden lomassa hyväkuntoisilla hiekkapohjaisilla väylillä.  Säävarauksella yhteiskierros, mikäli golf kiinnostaa.  Kyytikin järjestyy tarvittaessa.  Green Fee n. 25€.  Ilmoittautuminen edellisenä päivänä.  Tuulivaraus!

Jaakko Ajosenpää

Outoori-maraton

Perinteinen Outoori-maraton. Yhteislähtö, Nopein joka tuo jonkin kukan, kasvin tai muun vastaavan Outoorista voittaa.  Välineet vapaat, kunhan kulkee tuulella tai lihasvoimalla.

SPLL

Yhteisillallinen

Tänä kesänä avattu Rantaravintola Helmi tarjoilee Yyterin vedenläheisintä ruokaa.  Meille on varattu riittävästi pöytiä, jotta kaikki mahtuvat.  Omakustanne.

Slalom-luokan ranking-osakilpailu. Osallistumismaksu.

Lisätiedot: http://www.twind.fi/slalomranking-2016.html

Raceboard + Formula –ranking

Formula- ja Raceboard –luokien ranking-osakilpailu.  Kilpailukutsu myöhemmin.  Osallistumismaksu.