Lauttasaaren Ympäripurjehdus la 2.9.2017

Upea, vuosikymmenten  takainen, tuolloin huippusuosion saavuttanut Lauttasaaren Ympäripurjehdus on tullut takaisin. Tapahtuma järjestetään nyt jo viidettä kertaa peräkkäin.

Lauttasaaren ympäri purjehditaan sekä kölillisillä että kölittömillä laudoilla. Molemmille lautatyypeille on oma kilpailuluokkansa. Tärkeintä eivät kuitenkaan ole välineet, vaan aito surffihenki.

Purjelautojen lisäksi tapahtumassa kilpaillaan myös SUP-laudoilla. Tänä vuonna SUP-laudat osallistuvat Larun kiertoon osana Rautio Sports SUP Endurance-matkakilpasarjaa. “Tour de Laru” on Endurance-kisakiertueen päättävä tapahtuma. Tapahtumassa suppaillaan sekä kisasarjassa kisavälinein että retkisarjassa, johon kuka tahansa voi osallistua millä tahansa SUP-laudalla. Rautio Sports SUP Endurance-kisan oma kilpailukutsu julkaistaan 27.8.2017 mennessä.

Alla kilpailukutsu Lauttasaaren Ympäripurjehduksen purjelautaluokille.

K I L P A I L U K U T S U

Paikka: Helsingfors Segelklubb (myöh. HSK), Lauttasaari

Vesialue/ reitti: Reitti seuraa perinteikkäästi aiempien Ympäripurjehdusten reittiä. Reitin kulkusuunta ilmoitetaan kipparikokouksessa. Reitti: Lähtö HSK:n edustalla, Lauttasaarenselkä – Lauttasaarensalmi – Kaskisaaren ja Laukkaluodon sillan alitus, Karhusalmen sillan alitus – Ulko-Hatun ja Melkin saarten välistä maaliin HSK:n edustalla, Lauttasaarenselkä.

Järjestäjä: Suomen Purjelautaliitto ry yhteistyössä Rautio Sportsin ja HSK:n kanssa

1       Säännöt: Kölilautaluokkaan saa osallistua millä tahansa kölillisellä purjelaudalla; Avoimeen luokkaan millä tahansa purjelaudalla. Purjekoko on vapaa.

2       Kilpailuluokat ja -sarjat: Purjelautojen perinteinen kölilautaluokka sekä purjelautojen avoin luokka. HUOM. Tänä vuonna SUP-laudat osallistuvat Lauttasaaren Ympäripurjehdukseen omana Rautio Sports SUP Endurance-kisatapahtumanaan. SUP-laudoille on sekä kisaluokka että retkiluokka. SUP-laudoille julkaistaan oma kilpailukutsu.

2.1 Luokan tai sarjan muodostuminen vaatii vähintään viisi (5) osallistujaa

2.2 Sarjat: Yleinen, Naiset, Nuoret (alle 20v) ja Masters (50 vuotta ja yli)

3       Ilmoittautuminen: Ilmoittautuminen kisapäivänä lauantaina 6.9.2014 11:00 – 12:30, kilpailukanslia, HSK

3.1  Kilpailumaksu: 30 €, nuoret (alle 20-vuotiaat) 20 €. Maksu maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä (käteisellä tai maksukortilla).

4       Purjehdusohjeet: Purjehdusohjeet ovat saatavilla kilpailutoimistossa ilmoittautumisen yhteydessä.

5       Aikataulu:

Lauantai 2.9.2017

Klo 11:00 – 12:30               Ilmoittautuminen kisateltalla, HSK

Klo 13:00                            Kipparikokous kaikille osallistujille

Klo 14:00                            Kilpailulähdöt (Järjestys: ensin purjelaudat, ja välittömästi purjelautojen jälkeen omana lähtönään SUP-laudat)

6       Palkintojenjako: Lauantaina 2.9.20147 klo 17:00, kisateltta, HSK

7       Pisteenlasku: Kilpailussa käytetään sijalukujärjestelmää.

8       Purjehdusten enimmäismäärät:

8.1  Jokaisessa luokassa purjehditaan/ melotaan yksi (1) hyväksytty purjehdus/ matka

9       Kilpailuvälineiden tarkistaminen: Purjelautailijoilla tulee olla purjeessaan näkyvällä paikalla purjenumero.

10   Palkinnot: Lauttasaaren Ympäripurjehdus 2017-kiertopalkinnolla palkitaan perinteisen kölilautaluokan kokonaiskilpailun eli yleisen luokan voittaja. Lisäksi luokkien sisällä sarjojen kolme parasta palkitaan.

11   Päätös kilpailla: Kilpailijat osallistuvat kilpailuun täysin omalla vastuullaan, sääntö 4 päätös kilpailla. Kilpailun järjestäjä ei ota vastuulleen mitään korvausvelvollisuutta mistään aineellisesta tai henkilövahingosta tai kuolemantapauksesta, joka tapahtuu kilpailun yhteydessä tai sitä ennen, sen aikana tai sen jälkeen.

12   Lisätiedot:

Yhteyshenkilö: Sanna Päivärinta, puh 040 150 6464, sanna.paivarinta@gmail.com

Tervetuloa!

(Kuvat: Johan Myrèen, Lauttasaaren Ympäripurjehdus 2014)