Kilpailukutsu: Formula & Raceboard Hernesaari -> Hanko 9.-10.6.2018

Huomio! Kippari lauantaina klo 11:00 Silversandin rannassa. Lauantai-iltana sauna kilpailijoille Silversandin rannan läheisyydessä klo 19-21.30.

Kilpailupaikka on muuttunut Helsingin Hernesaaresta Hankoon. Kilpailupaikkana on joko Silversand tai Tulliniemi. Kilpailupaikka ilmoitetaan täällä, Purjelautaliiton keskustelupalstalla sekä Facebookin SPLL Surf -sivulla keskiviikkoiltaan 6.6.2018 mennessä.

Kauden 2018 toinen Formula- ja Raceboard-luokkien ranking-kilpailu purjehditaan Helsingin Hernesaaressa lauantaista sunnuntaihin 9.-10.6.2018. Alla kilpailukutsu.

Paikka: Eiranranta
Vesialue: Lauttasaaren selkä, Hernesaaren edustan vesialue. Huomioitavaa: Vesille lähdetään Eiranrannasta.
Järjestäjä: SPLL

1       Säännöt: Kilpailussa noudatetaan Purjehduksen kilpailusäännöissä määriteltyjä sääntöjä, World Sailing 2017-2016
1.1  Liitettä B sekä kunkin luokan kansallisia luokkasääntöjä
1.2  Suomen Purjehdus ja Veneilyn kansalliset määräykset ovat voimassa

2       Kilpailuluokat: Formula ja Raceboard
2.1  Luokan tai sarjan muodostuminen vaatii vähintään kolme (3) osallistujaa

3       Ilmoittautuminen: Kilpailutoimistossa, Eiranranta, lauantaina 9.6.2018 klo 9:30-10:30
3.1  Kilpailumaksu: 40 €, nuoret 30 €, maksettava ilmoittautumisen yhteydessä.

4       Purjehdusohjeet: Purjehdusohjeet ovat saatavilla kilpailutoimistossa ilmoittautumisen yhteydessä.

5       Aikataulu:
Lauantai 9.6.2018
Kipparikokous, Eiranranta klo 11:00
Ensimmäisen mahdollisen purjehduksen varoitusviesti aikaisintaan klo 12:00

Sunnuntai 10.6.2018
Kipparikokous, Eiranranta klo 9:30
Ensimmäisen mahdollisen purjehduksen varoitusviesti aikaisintaan klo 10:30
Viimeisen mahdollisen purjehduksen varoitusviesti klo 16:00.

6       Palkintojenjako: Kilpailutoimistossa, Eiranranta, sunnuntaina 10.6. klo 17:00

7       Pisteenlasku: Kilpailussa käytetään liitteen A mukaista sijalukujärjestelmää.

8       Purjehdusten enimmäismäärät:

8.1  Formula: Yksi (1) hyväksytty purjehdus riittää, jotta kilpailu on pätevä. Kilpailussa purjehditaan enintään kuusi (6) purjehdusta päivä, enintään 12 purjehdusta koko kilpailussa.
8.2  Raceboard: Yksi (1) hyväksytty purjehdus riittää, jotta kilpailu on pätevä. Kilpailussa purjehditaan enintään neljä (4) purjehdusta päivä, enintään 8 purjehdusta koko kilpailussa.

9       Kilpailuvälineiden tarkistaminen: Kilpailijoiden kilpailuvälineet voidaan tarkistaa milloin tahansa luokkasääntöjen kelpoisuusvaatimusten toteamiseksi.
9.1  On jokaisen kilpailijan omalla vastuulla osoittaa, että kyseisen kilpailijan kilpailuvälineet ovat luokkasääntöjen mukaisia.
9.2  Erityistä huomiota voidaan kiinnittää purjenumeroiden sääntöjenmukaisuuteen.

10   Palkinnot: Luokkien kolme parasta palkitaan.

11   Päätös kilpailla: Kilpailijat osallistuvat kilpailuun täysin omalla vastuullaan, sääntö 4 päätös kilpailla. Kilpailun järjestäjä ei ota vastuulleen mitään korvausvelvollisuutta mistään aineellisesta tai henkilövahingosta tai kuolemantapauksesta, joka tapahtuu kilpailun yhteydessä tai sitä ennen, sen aikana tai sen jälkeen.

Seuraava ei kuulu kilpailukutsuun

12   Lisätiedot:
Yhteyshenkilö: Sanna Päivärinta, puh 045 103 6231, sähköposti sanna.paivarinta@gmail.com
Kilpailun keskus/ kilpailutoimiston sijainti:
Eiranranta, 00150 HELSINKI
Karttalinkki

Huomioitavaa:
Kilpailumaksu ei sisällä kisaruokailua. Varaathan siis kisapäiville riittävästi evästä. Kilpailupaikalla on käytettävissä wc (bajamaja).

Kansikuva: Henri Bryk